HomeAlgemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Broing Dakbedekking – Dakonderhoud – Bouwservice

Op alle door ons uitgevoerde bouwwerken is onze A.V.B doorlopende C.A.R.-verzekering van toepassing, waarbij wij ervan uitgaan dat de eigenaar minimaal verzekerd is tegen brand t.a.v. de opstallen. Om de kans op brandgevaar tot een minimum te beperken, is het van belang dat ventilatoren/afzuigers etc. bij uitvoering tijdelijk uitgeschakeld staan. De werkzaamheden worden volledig uitgevoerd conform de NEN 6050:2009 nl; ontwerpvoorwaarden brandveilig werken aan daken – gesloten dakbedekkingssystemen.

In veel gevallen is het zinvol uw verzekeraar te betrekken in de beslissing om deze werkzaamheden uit te voeren. Zeker in het geval dat er mogelijk zonnepanelen aangebracht gaan worden, maar ook in andere gevallen kan een constructie met brandbare (veelal EPS) isolatiepremie verhogend werken of zelfs onverzekerbaar worden.

Tijdens de uitvoering van onze werkzaamheden zullen zodanige voorzieningen worden getroffen dat het risico van lekkages, ontstaan door onze werkzaamheden tot een minimum zal worden beperkt. Wij kunnen echter geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade als gevolg van onverhoopt toch optredende lekkages.

Electra/water/gas ect. onder dakbeschot (plafond) aangebracht dient ruim tot 100mm onder het dakbeschot geplaatst te zijn, omdat door mechanisch bevestigingen van het dakbedekkingen pakket door het dakbeschot gaat minimaal 30mm is, Mocht dit niet het geval zijn is Broing niet aansprakelijk voor de schade of herstel werkzaamheden.

Als de daken geïsoleerd worden aan de bovenzijde van het dakbeschot, en er blijkt isolatie aan de onderkant van het dakbeschot is aangebracht dient dit verwijdert te worden. Als er blijkt wel isolatie te zitten en er komen hierdoor vocht problemen in de toekomst (verandering van het dauwpunt) is Broing niet aansprakelijk voor de schade.

Als er tijdens de werkzaamheden asbest verdachte materialen wordt geconstateerd wordt de werkzaamheden stil gelegd tot nader onderzoek. De kosten voor onderzoeken en eventueel verwijderen van asbest wordt in rekening gebracht bij de opdrachtgever.

Als er tijdens de werkzaamheden houtrot/ houtworm /boktor enz. wordt tegen gekomen wordt dit gemeld bij de opdrachtgever en gaan we in overleg voor een oplossing, Broing zou de eventuele kosten van herstel of behandeling moet doorrekenen naar de opdrachtgever. 

Wij gaan ervan uit dat het eventueel noodzakelijke gebruik van elektriciteit en/of water ons kosteloos ter beschikking wordt gesteld en belemmerende eigendommen van gebruikers, danwel beplanting tijdig door derden verwijderd worden. Door ons zijn geen kosten opgenomen voor herstel van bestrating en beplanting. Wij gaan ervan uit dat wij voor de bereikbaarheid tot bij de gevel kunnen komen met containers, vrachtauto/kraan e.d. Indien niet specifiek benoemd, zijn er geen kosten voor Precario, ontheffingen of verkeersmaatregelen opgenomen.

Door ons kan niet worden bepaald of de geïnspecteerde daken een verhoogd risico op wateraccumulatie hebben. Dit kan alléén door een constructeur berekend worden en is afhankelijk van sterkte dakconstructie, afschot, hoogte dakranden, plaats en afmeting van noodoverlopen. Wij kunnen hiervoor dan ook geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden. Bij het renoveren van de dakbedekking wordt indien niet specifiek benoemd geen afschotcorrectie uitgevoerd en zal derhalve geen wijziging in stilstaand water op het dak ontstaan. Het eventueel aanvragen van een omgevingsvergunning i.v.m. bijvoorbeeld dakrandverhogingen, kleur aanpassingen, enz., is niet in onze aanbieding opgenomen.

Preventief onderhoud, inspectie van alle bitumineuze bedekkingen is noodzakelijk en dient 1x per jaar te geschieden om beschadigingen en verontreinigingen tijdig te signaleren, om zo het doelmatig functioneren van de dakbedekking te kunnen waarborgen. Hiervoor kunt u een onderhoudscontract afsluiten.

Prijzen zijn exclusief BTW en dagprijzen, door de extreme prijsstijgingen op materialen waar wij steeds mee geconfronteerd worden kunnen wij pas bij totstandkoming van de opdracht bepalen of wij onze offerte gestand kunnen doen en beschouwen wij pas bij schriftelijke toezegging van ons de opdracht voor akkoord.

Betaling en incassokosten 

  1. Offerte bedrag boven de €5000 facturering geschiedt dan in termijnen; 45% een week voor start werkzaamheden, termijnen van 35% naar voortgang werkzaamheden en een slotfactuur van 20% na einde werkzaamheden. De betalingstermijn is binnen 7 dagen na factuurdatum.
  2. Naar de derde herinneringen wordt uw betaling dan niet binnen 7 dagen na dagtekening van de laatste herinneringen door ons zijn ontvangen, zullen wij genoodzaakt zijn de vordering aan Incassobureau uit handen te geven. Het door u verschuldigde bedrag zal alsdan worden verhoogd met rente en buitengerechtelijke incassokosten. Alle kosten, die voortvloeien uit geen of niet-tijdige betaling en die op grond van de geldende wetgeving  op de opdrachtgever verhaald kunnen worden, komen ten laste van de opdrachtgever.

Opschorting en ontbinding

1. aannemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:

– Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt.

– na het sluiten van de overeenkomst aannemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond bestaat te vrezen dat de opdrachtgever slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.

– opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is. Zodra zekerheid is gesteld, vervalt de bevoegdheid tot opschorting, tenzij deze voldoening daardoor onredelijk is vertraagd.

2. Voorts is aannemer bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

3. Indien opdrachtgever de overeenkomst ontbindt of opzegt, heeft aannemer aanspraak op:

a. een vergoeding van de in de overeenkomst vastgelegde prijs, berekend naar de stand van de werkzaamheden op het moment van ontbinding of opzegging

b. een vergoeding van 10% van het resterende deel van de in de overeenkomst vastgelegde prijs dat de opdrachtgever verschuldigd zou zijn geweest bij volledige uitvoering van de werkzaamheden;

c. een vergoeding van alle gemaakte en nog te maken kosten, voortvloeiend uit verplichtingen die aannemer op het tijdstip van ontbinding of opzegging reeds is aangegaan met het oog op de uitvoering van de overeenkomst.

Garantie

Broing Dakbedekking – Dakonderhoud – Bouwservice garandeert de door haar geleverde en aangebrachte producten, 10 jaar lang op waterdichtheid. Dit is zonder afbouw van garantie. Veel dakbedekking bedrijven werken met een deelgarantie. Dit houdt feitelijk in dat, indien uw dak 9 jaar oud is, slechts 10% nog onder de garantie valt. Bij 8 jaar is dat20%, etc. Leest u dus goed de kleine lettertjes. De voorwaarden voor 10 jaar garantie in het kort – Gebruik het dak niet voor doeleinden waarvoor het niet geschikt is. Een plat dak kan opgebouwd zijn als dakterras. Maar niet ieder plat dak is automatisch geschikt voor dit doeleinde. Dakbedekking met dubbele inlage, geschikt zijn van de dragende constructie, dakterrastegels op tegeldragers. Allemaal factoren die noodzakelijk zijn om het platte dak als terras te gebruiken. – Onderhoud uw dakbedekking. Maak het op de juiste manier schoon en zorg dat de waterafvoer gegarandeerd blijft. Voorkom verstoppingen. – Hoge waterstand op het dakvlak door verzakking van de ondergrond/constructie, door verstoppingen, door foutief aangebracht afschot door aannemer/derde bedrijf. – Overige zaken als; de glazenwasser die de ladder continu, rechtstreeks op de dakbedekking plaatst, vallende dakpannen (verzekering), ongerechtigheden die op uw dak worden gegooid, etc. Levensduur Tien jaar garantie wil niet zeggen een levensduur van 10 jaar. Afhankelijk van ligging, weersinvloeden en het door u gepleegde onderhoud, gaat uw dakbedekking veel langer mee. Des te meer reden om eens te informeren naar ons onderhoudsabonnement. U verlengt hiermee de levensduur van uw dakbedekking!

Bij Broing bent u verzekerd van

Vakmanschap in dakbedekking

Wij leveren hoogwaardige dakbedekking die jarenlang meegaat, met oog voor detail en kwaliteit.

Betrouwbaar dakonderhoud

Voor een veilig en goed onderhouden dak kunt u rekenen op onze snelle en deskundige service.

Complete bouwservice

Van kleine klussen tot grote projecten: wij helpen u praktisch en vakkundig verder.

Wij horen graag!

Wil je een offerte aanvragen, een vraag stellen of een afspraak maken? Klik op de knop hieronder!